“Hallo daar! Ik ben Charlotte Declercq.
Sinds 2014 hielp ik al vele honderden volwassenen en kinderen op weg naar meer balans,
voldoening en energie in hun leven. Ga je mee?”

Charlotte Declercq tijdslijn

2024-2029 / Maarkedal
Energetisch Lichaamswerk & Sjamanisme

2022-2023 / België
Diamond Logos, de Innerlijke Reis naar Jezelf

2018-2022 / Amsterdam
Yogatherapie IAYT 850h

2020 / Agape, Frankrijk
Vision Quest

2017 / Absolute Yoga Barcelona
Yoga Trapeze RYT 100h

2016-2018 / Yogacircle Berlin
Alignement Yoga RYT 300h

2017-2018 / Helen Purperhart, Almere
Tieneryoga RYT 100h

2016 / Anodea Judith
Chakra Yoga RYT 50h

2016-heden / Opleidingen, workshops en assistentie
5-ritme dans, dans en beweging, breathwork, meditatie, vipassana, rituelen, deelcirkels, menskunde, Natural Horsemanship

2016 / Absolute Yoga Thailand
Alignement Yoga RYT 200h

2014-2016 / Terra Natura, Nederland
Pure & Authentic Body Communication

2015 / Pure Yoga Brugge
Zwangerschapsyoga 50h

2014 / Amba-Amba, Desselgem
Kinderyoga 50h

2013-2015 / Syntrawest, Kortrijk
Herborist

2000-2004 / Gent
Communicatie - Journalistiek

1996-2004 / Bloso VLP
Jeugdsportbegeleider paardrijden

Begrijp je innerlijke kracht

“Toen onze dochter er in 2010 opeens een broer én een zus bijkreeg, besefte ik plots dat het roer om moest. Ik liet mijn uitdagende, maar stresserende job in de HR-sector achter en koos voor mijn gezin en een nieuwe stek in Voormezele.

Samen met mijn man, een hardwerkende en creatieve meubelmaker, maakten we van een oude brouwerij onze nieuwe thuis. Een plek voor onszelf – en iedereen die dat wil – om tot onszelf en op adem te komen.

Balans Yogaschool is een authentieke plek waar oud en nieuw elkaar vinden.

Nog niet alles is perfect, verre van zelfs, maar dat hoeft niet. Tijd nemen en accepteren wat er is. Want dat heeft yoga mij geleerd: dankbaar zijn voor het moment en daar ten volle van genieten.”

Stop met piekeren en beweeg

“Yoga heeft mij uit de ratrace gehaald en me tevredener en bewuster gemaakt. In balans met mezelf – o boy, elke dag is oefenen – en met al mijn mogelijkheden. Dat komt omdat yoga je uit je comfort zone lokt: inspirerende filosofie, ademwerk en bewuste bewegingen verruimen mijn lichaam én geest. En daar maak ik dankbaar gebruik van: ook op momenten dat ik zoals iedereen met mijn leven bezig ben, onderweg ben of les geef.

Ik ben ervan overtuigd dat ècht iedereen, op ècht elk moment baat kan hebben bij yoga. Een goeie lichaamshouding aannemen, contact maken met je ademhaling, werken op je eigen ritme en met aandacht voor je volledige zijn en visualiseren voor uiterste concentratie … het zijn vaardigheden die niet alleen deugd doen tijdens een les yoga, maar een ware noodzaak zijn in de hectische maatschappij waarin we leven.”

Beleef ten volle elk moment

“De positieve effecten van yoga die ik zelf ervaar, wil ik delen met anderen. Met volwassenen én met jongeren. Ik ging in de leer bij de besten en kon het geleerde delen met tal van organisaties, diensten, scholen en bedrijven. Sinds 2020 heb ik bewust gekozen voor het pad van het energetisch lichaamswerk en ben ik toegewijd aan het begeleiden van individuele sessies als lichaamsgerichte psychotherapeute.

Het is mijn ambitie om continu te blijven investeren in mijn persoonlijke en professionele groei door middel van voortdurend leren en verdiepen in lichaamsgericht werk. Al die inspiratie komt samen in Balans Yogaschool: een plaats voor ont-moetingen, creatieve ideeën, zelfrefectie, beweging en bewustwording. Een plaats voor yoga, voor groot en klein. Waar ik ernaar streef om yoga-onderricht van de hoogste kwaliteit te geven. Maar dan wel zo dat yoga toegankelijk wordt voor iedereen.”

Alles begint bij jezelf

“Ik help je persoonlijk de weg naar jezelf vrij te maken en je innerlijke kracht te vinden. Yoga is daarbij een zeer krachtig en makkelijk hulpmiddel.”

Yoga op maat
Balans Kemmelseweg 55